Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

"Στιγμές ζωής στιγμές ψυχής"

Να μην το χάσω, κιόλας!!!
Κάτι τέτοιες αναρτήσεις... κάποτε ήταν ΠΡΟΙΚΑ μου!

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Bιβλιοπαρουσίαση, "Στιγμές ζωής στιγμές ψυχής", "Λεύκωμα Στιγμών" της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ Ιανουάριος 2006


"Στιγμές ζωής στιγμές ψυχής"
παρουσίαση βιβλίου
12/10/2012
"Λεύκωμα Στιγμών"

ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Κατερίνα Δεσπότη Σταματίου Παπαθεοδώρου

Ιανουάριος 2006
Το τέταρτο βιβλίο της φίλης και συγγραφέως Κατερίνας Δεσπότη Σταματίου Παπαθεοδώρου... (κάνοντας κλικ στο όνομα της συγγραφέως θα γνωρίσετε τα όμορφα μπλογκ της!!!... στο χώρο του Ίντερνετ!!! )
ΣΤΙΓΜΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΨΥΧΗΣ
το βίντεο της παρουσίασης
επιμέλεια βίντεο: Paraskevi Malouxou
Συνήθως, στα ημερολόγια,  ξεκινάει κανείς:
Αγαπημένο μου ημερολόγιο...
ένα τέτοιο ημερολόγιο δεν θα βρείτε στο βιβλίο της Κατερίνας Δεσπότη Σταματίου Παπαθεοδώρου...
Η συγγραφέας καταγράφει στιγμές... στιγμές ζωής και στιγμές ψυχής...

Ένα πολύ χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο που μου έκανε εντύπωση είναι το εξής:

"7/1/98 Ξημ. 1 παρά 10
.... Συγγραφέας θα πει , όταν γράφει η ψυχή.
Συγγραφέας θα πει, ελευθερία ψυχική, που δεν μπαίνει σε κλουβί,
Όσο κι αν θέλει η ζωή ... κ.λ.π.
Γι' αυτό, αν είσαι συγγραφέας, μυθιστοριογράφος, κρύβεσαι στις λέξεις κι έχεις κάνει λάθος. Μπορεί να σε θαυμάζουν και να σε διαβάζουν,
όμως έχεις χάσει, κάτι από σένα που ήτανε το Ένα.
Συγγραφέας θα πει, ν' αντιδράει το χαρτί και να μη σε νοιάζει. Συγγραφέας θα πει να κυλάει η πηγή και κανείς να μη φράζει.  Συγγραφέας θα πει να πονάει η λογική κι η ψυχή να διατάζει... κ.λ.π.  Συγγραφέας θα πει να μη χωράς σε καλούπια.  Συγγραφέας θα πει, να είσαι εσύ κι αν δεν αρέσεις στους άλλους μη τους δείχνεις χαρτί.  Συγγραφέας είναι ευχή και κατάρα μαζί.
Αυτά και πολλά άλλα έγραψα, αγανακτισμένη με αφορμή μια αγγελία στην εφημερίδα "ΓΝΩΣΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΖΗΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΛΗ ΑΜΟΙΒΗ. ΤΑΧ. ΘΥΡΙΣ. Tάδε"
Τρελάθηκα! Φρίκιασα! Τι συγγραφέας είναι ο άνθρωπος και μάλιστα γνωστός! Ντροπή του!  Αυτό θα πει συγγραφέας σήμερα; Αυτό; Ε! τότε, εγώ δεν είμαι.  Σας επιστρέφω τον τίτλο κύριε γνωστέ συγγραφέα που μου έδωσε ο κύκλος σας.  Κι εγώ που έκλαιγα για την τιμή... !  Καλή αμοιβή;  Χρειάζομαι λεφτά.  Έχω πολλές ιδέες, ακόμα και πολύ έτοιμο υλικό αλλά, μάθε πως, συγγραφέας θα πει ότι δεν πουλιέται κι ότι δεν πληρώνεται.  Συγγραφέας θα πει, ότι δεν ζυγίζει κι ότι δε ξινίζει κύριε ανώνυμε, "γνωστέ" συγγραφέα!
1 και 30  Συγγραφέας θα πει, να σε πνίγουν οι εμπνεύσεις από ένα απλό γεγονός.  Από ένα φύσημα του αέρα, το κλάμα ενός παιδιού, το ζιζάνιο που φύτρωσε στην γλάστρα, το μπλε τ' ουρανού, τ' αστέρι που πέφτει, το σκυλί που γαβγίζει και να μη προλαβαίνεις να γράφεις, κύριε.  Όταν ζητάς έμπνευση, δεν είσαι συγγραφέας, κύριε.  Αν έχεις και πτυχία ανώτερης φιλολογίας κι αν έχεις διαβάσει και χιλιάδες βιβλία λογοτεχνίας, όσο και να γράφεις, δεν έχεις το δικαίωμα αυτού του τίτλου.  Όσο γνωστός κι αν είσαι, θα μείνεις εκεί να ζητάς έμπνευση στις μικρές αγγελίες.
   Μάθε πως για μένα, κύριε γνωστέ συγγραφέα, άνθρωποι σαν κι εσένα που δέχονται παραγγελίες και πληρώνουν εμπνεύσεις με κάνουν και ντρέπομαι.  Αυτό είναι κατάντια.  Γιατί Θεέ, κάνεις τέτοια λάθη;  Άδικος είσαι πολύ.  Γιατί βάζεις δάφνηνα στεφάνια σ' αυτούς τους ανθρώπους και τους κάνεις και "γνωστούς";  Κι ' εγώ, ποιον θα έχω για πρότυπο;  Μου τα γκρέμισαν όλα, κάποιοι "γνωστοί", σαν αυτόν τον κύριο."

Εδώ τελειώνει το απόσπασμα...

Έτσι, με αυτόν τον άμεσο και προσωπικό τρόπο,  γράφει και όλο το βιβλίο της η καλή μας συγγραφέας...
To κυκλάμινο του βουνού
Και ζητά από τους αναγνώστες της τα εξής... (και εδώ... τελειώνει και η δική μου παρουσίαση... )
Να της στείλουν τις δικές τους στιγμές... για κάποιο επόμενο βιβλίο...
Ας την ακούσουμε και πάλι!!!

"Παρακάτω σας δίνω κάποιες ιδέες για στιγμές ή ερωτήσεις που ίσως κάτι σας αγγίξει και γι ' αυτό το θέμα θελήσετε να γράψετε.
                                           ΣΤΙΓΜΕΣ
Χαράς, αγωνίας, λύπης, φόβου, προδοσίας, ευτυχίας, αγανάκτησης, θυμού, ελπίδας, ατυχήματος, ασθένειας, αγάπης στιγμές αιώνες, παράξενες συμπτώσεις
                                             ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Σου θυμίζει κάτι το λεύκωμα;  Τι είναι φιλία;.... "


Και άλλες πολλές ερωτήσεις, σαν αυτές που κοσμούσαν τα λευκώματα των νεανικών μας χρόνων ή άλλες που σε κάνουν να απορείς στο πως μπορείς να απαντήσεις!
Αν ζητάτε,  λοιπόν,  ένα ημερολόγιο σαν και τα άλλα σε αυτές τις 
"ΣΤΙΓΜΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΨΥΧΗΣ"
της συγγραφέως Κατερίνας Δεσπότη Σταματίου Παπαθεοδώρου....  
δεν θα το βρείτε...


το μπλογκ για το βιβλίο το ίδιο... 

όλα τα βιβλία της φίλης συγγραφέως! 

Θα βρείτε σε αυτό το βιβλίο μόνον την ψυχή της συγγραφέως που θα σας μαγέψει,  θα σας παρασύρει στους δικούς της δρόμους!!!

Φιλικά,
Paraskevi Malouxou 


Υ.Γ. Καλή επιτυχία και  στο βιβλίο αυτό.. αλλά και στα προηγούμενά της  και στα επόμενά της!!!

http://katerinadestapa.blogspot.gr/2012/10/blog-post_3432.html?spref=fb
Η φίλη Κατερίνα... ανταποδίδει στο μπλογκ της!! Ευχαριστώ πολύ για τα καλά της λόγια!!!
Ζαγορά Πήλιο
Τόπος καταγωγής της συγγραφέως
Κατερίνας Δεσπότη - Σταματίου Παπαθεοδώρου
φωτογραφία: Κατερίνα Δε.στα.πα.

14 σχόλια:



  1. Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil

    ♪♫°✿°`╮
    Απάντηση
    Απαντήσεις
    1. thank!!! happy weekend to you too!!!
      My love to Brasil!! ... Greetings from Greece!
  2. Βρε, την συγγραφέα, την κυρά Κατερίνα! Αυτό το βιβλίο έχει την ιστορία του, Παρασκευή μου. Προέκυψε εκτάκτως και έχει θέματα ποικίλης ύλης. Το σκεφτόμουνα να βιβλιοπεριοδικό με συνέχειες που θα είχε και στιγμές άλλων. Έτσι, το πρώτο είχε μόνο δικές μου, διάφορες και σκόρπιες.
    Γελάω λιγάκι μ' αυτό το βιβλίο.
    Με συγκινεί το ότι ασχολήθηκες μαζί του!
    τι να πω; Το "ευχαριστώ" έχει χάσει την αξία του!

    Εγώ απ' όλο αυτό το βιβλίο, θυμάμαι την βλάχα, τον στυλό, το μηχανάκι που έτρεχε πίσω απ' τ' αυτοκίνητο που έπαιρνε την κόρη μου για την Αθήνα, τον λόγο για να ζω και τα μάτια του γιου μου. Ήταν πολύ δυνατές στιγμές! Να που μου τις θύμισες με το ξεσκόνισμα του βιβλίου που ήταν λέυκωμα στιγμών και λοιπών.

    Μ' έχεις κατασκλαβώσει! Τι θα κάνω με σένα; Πώς θα ξεχρεωθώ;
    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι το πρώτο σου βιβλίο που διαβάζω ολόκληρο καλή μου φίλη και συγγραφέας Κατερίνα Δεσπότη Σταματίου Παπαθεοδώρου!!... Είμαι ενθουσιασμένη... αυτό ακριβώς που μου αρέσει αντιπροσωπεύει αυτό το βιβλίο!!! Αυτό που μου αρέσει σε σένα.. σε αυτήν την πολλή πολλή προσωπική γραφή σου!!...

      Τέλειο!!!!....

      Δεν χρειάζονται ευχαριστώ... με πολύ ευχαρίστηση έκανα την ανάρτηση!!!... Καλή μου φίλη!!!...

      Αυτά τα οποία θυμάσαι... τα θυμάμαι κι εγώ.. όπως και την συγκίνηση που ένοιωσα όταν διάβασα τον λόγο που είπες για την εορτής της Μάνας!!!... Συγκίνηση!!! Φαντάστηκα πόσοι θα κλάψανε στον ακροατήριο εκείνη την ημέρα!!

      Καμμία υποχρέωση... Καλή επιτυχία στο βιβλίο σου... στα προηγούμενα.. και στα επόμενα με το καλό!! ... Περιμένω το καινούργιο...

      Και χίλια ευχαριστώ που μου χάρισες τέσσερα βιβλία σου!!!... Πολύ σε ευχαριστώ!!!... Είναι το καλύτερο δώρο από σένα για μένα!!!... Ευχαριστώ!!!
      Με πολλή αγάπη,
      Η φίλη σου Paraskevi L. Malouxou
    2. ωραία η ιδέα σου σαν βιβλιοπεριοδικό... δεν το έχω ξανακούσει!!!

  3. Μ' αρέσει πολύ, Παρασκευή μου! Μ' έκανες να το συμπαθήσω λιγάκι... Σ' Ευχαριστώ, ρε, (φιλικότατον) κορίτσι! Να είσαι πάντα καλά!

    Από ιδέες, να φάνε και οι κόττες, Παρασκευούλα μου! Τι να τις κάνεις όμως;
    Δεν βρήκαν κατάλληλο χωράφι να καλλιεργηθούν...
    Δεν πειράζει! Στην άλλη ζωή, ίσως να τα καταφέρουν, αν ακόμα βέβαια μ' ενδειαφέρουν τόσο!

    Τα λέμε...
    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί να μην το συμπαθήσεις;;... Μια χαρά... !!.. Και άλλοι έχουν γράψει ως ημερολόγιο βιβλία... γιατί όχι!!!...

      Ευχαριστώ πάρα πολύ ... πολύ χαίρομαι που το είδες από πιο συμπαθητική μεριά!!...

      Ωραία νάχεις ιδέες...ναι... και κάποιες θα πραγματοποιηθούν... αν δεν έχεις... υπάρχει πρόβλημα!!!...

      Τα λέμε... καλή επιτυχία στα βιβλία σου!!!
  4. Καλή επιτυχία στη φίλη μας!!Θα είναι καταπληκτικό, αφού μας το προτείνεις εσύ Παρασκευούλα μου!!φιλάκια .
    Απάντηση
    Απαντήσεις
    1. Φανή μου.. ναι καλή της επιτυχία... είναι πολύ προσωπικό.. και εντυπωσιάζεται κανείς... είναι ημερολόγιο.. με ... άποψη!!... μάκια...
  5. Φανή μου, σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου! Να είσαι καλά! Ότι καλύτερο εύχομαι και σε σένα!
    Όσο για το βιβλίο αυτό, είναι ένα μάτσο χαρτιά που μπορεί να βρει κανείς σ' ένα γεμάτο συρτάρι, κι ότι χώραγε σ' ένα συμπυκνωμένο μικρό βιβλίο, το φανέρωσε, άρπα κόλα! Μην σε ξεγελά ο αυθορμητισμός κι ο υπερβολικός ενθουσιασμός της φίλης μας Παρασκευής, γιατί χάνει το μέτρο της αγάπης, όταν πρόκειται για φίλους!Λίγο την ξέρω, μα κατάλαβα πολλά!
    Θείο δώρο η φιλία της και δεν ξεχνώ πως εκείνο τον καιρό αυτό το βιβλίο μου έδωσε χαρές και μεγάλες συγκινήσεις, έστω κι έτσι: κακομαγειρεμένο...
    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ κι εγώ για τις ευχές σου γλυκιά μου συγγραφέα!! Μπορεί εσύ να το βλέπεις έτσι, εμείς όμως που τα διαβάζουμε, διακρίνουμε απόψεις όπως λες, θέληση , αποφασιστικότητα, τόλμη, θάρρος που το χρειαζόμαστε όλοι μας, αγάπη γι αυτό που κάνεις, δύναμη ψυχής και ψυχούλα!!!φιλάκια και καλή σου επιτυχία, γιατί το αξίζεις!!Έχει δίκιο η Παρασκευούλα!!φιλάκια.
    2. Πες στα Φανή μου... για να μην τα λέω εγώ μόνον!!!... ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου σχόλια.. τα λέμε!!!
  6. Κορίτσι γλυκό, εσύ, να συμπληρώσω;
    Άνθρωπος με εκ γεννετείς απόψεις που αναγκαστικά φαίνονται και στα ημερολόγια...
    Αυτό μ' "έφαγε"!
    Πάμε τώρα! Καλημέρα, όλη μας τη μέρα! Η ζωή τρέχει εκτός υπολογιστή! Πρέπει να την προλάβουμε!
    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλά κάνεις και συμπληρώνεις... εσύ ξέρεις καλύτερα...

      είναι ωραίο νάχεις απόψεις... δείχνει ότι έχεις σκεφθεί πώς να ζεις... και ζεις!!!... καλό!!!...

      Καλό μεσημέρι... νάσαι καλά... μάκια!!!

4 σχόλια:

Paraskevi Lamprini M. είπε...

επανάληψη... καλό!!! μήτηρ της μαθήσεως λένε... !!...
Ευχαριστώ που το έβαλες και εδώ!!... νάσαι καλά!!... καλή επιτυχία Κατερίνα στα τόσο όμορφα βιβλία σου... και περιμένω το επόμενο παιδικό... και το επόμενο για ενήλικες!!...

Νάσαι καλά!!... πάντα με το καλό!!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Ναι, Παρασκευή μου! Μια και προκόψαμε μ' αυτά, να πάμε και στα επόμενα!
Φιλιά πολλά, κορίτσι μου και σ' ευχαριστώ για το ξέθαμμα!

Paraskevi Lamprini M. είπε...

ο λογοτέχνης... δεν σταματά να δημιουργεί... !! ...
Η "προκοπή" που λες.. δεν έχει σχέση με την ψυχή του!!!...

Καλή επιτυχία.. και στα επόμενα!!... Περιμένω... ως αισιόδοξη αυτή την φορά!!!

και παρακαλώ... η αξία του καθενός... φαίνεται... δεν έχεις ανάγκη από τίποτε... μέσα από τα μπλογκ σου... έχεις διαφημίσει "ξεθάψει"... πολλές φορές τα "παιδιά σου.. " τα ωραία σου βιβλία!!...

Πάντα επιτυχίες λοιπόν!!!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

Βαράω "ΠΡΟΣΟΧΗ", Παρασκευή μου!
Ότι πεις!
Ευχαριστώ!
Έχεις δίκια!
Χίλια!